FAQ

Veelgestelde vragen


U heeft als ondernemer dagelijks met de meest uiteen-lopende zaken te maken en eigenlijk zit u met een aantal vragen.

Op deze pagina vindt u dan ook praktische antwoorden op veelgestelde vragen van ondernemers. Klik op de vraag voor het antwoord. Staat uw vraag er niet tussen? Vul dan het contactformulier in of stuur een mail naar info@moveretailsolutions.nl en stel uw vraag. U krijgt dan zo snel mogelijk reactie van ons.

Hoe kan ik mijn ondernemerschap verder verbeteren?

De beste manier om uw bedrijfsvoering te verbeteren is om regelmatig een objectieve analyse te maken van uw bedrijfsvoering. Hierbij kunnen de sterke kanten van u en uw bedrijf extra geaccentueerd worden en wordt er gekeken naar de knelpunten en de vereiste verbeteringen. De business scan van MOVE kan u hierbij helpen. Wij kijken op een onbevangen en objectieve manier aan tegen uw organisatie en brengen advies uit over de te nemen stappen naar een beter rendement.

 

Richt ik mij voldoende op de goede doelgroep?

In eerste instantie dient u heel helder voor ogen te hebben wie uw doelgroep nu eigenlijk is, waar die zich bevindt, hoe groot de doelgroep is en of deze groep voldoende omzet kan genereren voor u. Een heldere doelgroep bepaling is een vast onderdeel van uw businessplan. Pas wanneer volgens de uitgangspunten van het plan wordt gehandeld kunt u de resultaten meten van uw promotie activiteiten. MOVE kan u helpen met het maken van businessplannen.

 

 

Hoe scoor ik beter bij mijn huidige klant?

Vaak wordt er veel gefocust op het aanbrengen van nieuwe klanten. Maar vergeet ook uw huidige klant niet. Doe eens een klant tevredenheidsonderzoek, een Email-campagne, vraag referenties, laat klanten meedenken en zorg voor een goed loyaliteitsprogramma. En geef ze meer dan ze verwachten. Maak ze ambassadeur van uw onderneming.

Hoe zien mijn klanten mijn assortiment en presentatie?

U kunt natuurlijk uw visie hebben over uw aanbod aan de klant maar komt deze overeen met de verachting van de klant. Uitgangspunt is dat uw aanbod die klanten aanspreekt die u als uw doelgroep heeft gedefinieerd. Wat erg verstorend werkt is het feit dat verwachting en aanbod in disbalans raken waardoor de klant in verwarring komt. Wees duidelijk wie u bent en wie uw klant is.

Moet ik inspelen op de veranderende marktomstandigheden?

Uiteraard! Helaas leert de praktijk dat sommige ondernemers te veel vast houden aan oude patronen, gewenning en niet uit de comfort zone kruipen. Ter “bescherming” van zichzelf krijgt dan de omgeving de schuld van alles. Denk aan de grote concurrent op de hoek, de klant die steeds kritischer wordt of de ontwikkeling van internet. Maar juist dit zijn de veranderende marktomstandigheden.

Hoe kan ik mijn jaarcijfers verbeteren?

Vanzelfsprekend door meer omzet/marge te genereren en de kosten te reduceren. Maar waar te beginnen? Er zijn zoveel factoren die meespelen. Wat kan helpen is de inzet van een business scan waarbij u samen met MOVE kritisch kijkt naar alle elementen van de bedrijfsvoering en zo de vereiste actiepunten kunt formuleren.

Hoe zet ik efficiente online en ofline promotie in?

In de grote jungle van aanbieders wordt het steeds moeilijker om gevonden te worden. Dit vraagt dan ook om een heldere aanpak. Vaak heeft u deze skills niet in huis. Wat u echter wel kunt doen is de uitgangspunten van uw businessplan nog eens duidelijk in kaart te brengen en dit te bespreken met de specialisten van MOVE. Dit vormt de basis voor het ontwikkelen van de vereiste reclame activiteiten.

Hoe bespaar ik op mijn inkoop?

Aangezien de inkoop een behoorlijke investering is voor een organisatie is hier veel geld mee te verdienen. MOVE heeft bijna 30 jaar inkoopervaring op dit gebied en heeft op basis van deze ervaring alle belangrijke elementen van de inkoop verzameld in het inkoopplan. Door hiermee te werken bespaart u veel geld.

Zit ik nog op de goede locatie?

Aangezien een winkelgebied steeds in beweging is verdient het de aanbeveling om zo af en toe koopstroomonderzoeken, locatieonderzoeken en vestigingsplaatsonderzoeken te bestuderen. Er zijn diverse instanties en organisaties die zich daarmee bezig houden. Ga daarbij na welke informatie u gratis kunt verkrijgen en wat bijvoorbeeld een vestingplaatsonderzoek kost en hoe dat in verhouding staat met mogelijk extra rendement voor u.

Haal ik voldoende uit mijn personeel?

Uw personeel is uw grootste goed. Het is dan ook van groot belang dat er naast een prettige werksfeer ook kwaliteit aanwezig is in uw organisatie. Wij kunnen in overleg met u zorgen voor producttrainingen en verkooptrainingen zodat de de performance van uw personeel aansluit bij de hoge verwachtingen van de huidige klant.

 

 

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag direct een gratis oriënterend gesprek aan.

Neem vrijblijvend contact op

Move retail solutions

 

“WILT U UW COMMERCIËLE DOELSTELLINGEN SNEL BEREIKEN DAN STAAT MOVE GRAAG VOOR U KLAAR.”

VOOR MEER INFORMATIE BEL 06-33763360

 

 

Onderstaande Franchiseformules zijn op zoek naar franchisenemers

 

Bailine
TAB Boards International TAB Boards International Inc.
Speed Queen Concept Stores
Bagels & Beans
ABACUS bijlesinstituut
Bilingual Kids
Masters of Sales Europe
Liquid Smoker
Ibis
Fit20
Enie.nl
Zavor
Tcollege
Carrefour
Fieldbox
Bruna
Cosmo Hairstyling
Crestcom Leadership & Sales Academy
The Interface Financial Group
Domica Nederland
Spar
Koopplein.nl
ADMC
MarktplaatsHelper
Eco-Mist Biotechnics
Mercure
Knutselkookclub
Mango Tree
Thexton Armstrong