Over MOVE


Schermafbeelding 2018-03-01 om 17.38.40

NICO VAN LOO

Ik heb mijn ervaring opgedaan bij diverse gerenommeerde organisaties, variërend van grote retailorganisaties, franchiseorganisaties, detailhandel tot online aanbieders. Hierbij heb ik rollen vervuld als categorymanager, (inter)nationaal inkoper, hoofd inkoop, commercieel manager, formulemanager en specialist formule-uitrol.       Ik heb hierdoor een goed inzicht gekregen in diverse onderdelen van de commerciele bedrijfsvoering én de gehele bedrijfsvoering als proces. Ik werk samen met hoofdkantoor en aangesloten ondernemers of filialen.     De grote mate van betrokkenheid, het nakomen van de afspraken, de nuchtere insteek en heldere uitleg (opbouwend, maar wel kritisch) wordt hierbij erg gewaardeerd.

Competenties: pragmatisch, helikopterview, strateeg, conceptontwikkelaar, relatiemanager, analytisch, marktgestuurd en doelgericht.

Functies: categorymanager Wehkamp, senior buyer AS Watson (Kruidvat/Trekpleister), hoofd inkoop/ formule-management Intres/Euretco, hoofd inkoop/formulemanagement Concepts@Companies (franchising).

schermafbeelding-2016-07-20-om-16-18-47   schermafbeelding-2016-07-20-om-16-19-26   schermafbeelding-2016-07-20-om-16-20-11 schermafbeelding-2016-07-20-om-16-17-16  schermafbeelding-2016-07-20-om-16-13-08

Werkzaamheden:

  1. Marktverkenning.: Nationaal en internationaal beursbezoek, seminars, trendwatching;
  2. Opstellen businessplannen: Inkoopplan, franchiseplan, ondernemingsplan, acquisitieplan;
  3. Overleg diverse externe partijen: Vastgoedbedrijven, geldverstrekkers, gemeenten;
  4. Ontwikkeling concepten/assortimenten/producten en formules;
  5. Opmaak documenten:Franchiseovereenkomst/handboek, inkoopcontracten, leveranciersafspraken;
  6. Inkoop: (inter)nationale inkoopreizen, supplychain strategie, voorraadmanagement;
  7. Implementatie concepten/assortimenten/producten en formules, categorymanagement;
  8. Optimalisatie bedrijfsvoering, rendementsvergroting, kostenreductie;
  9. Samenstellen/optimaliseren van teams, leiding geven, coaching, beoordelingsgesprekken;
  10. Opmaak retailkalenders, ontwikkeling promotionele activiteiten online en offline;
  11. Supplierperformance en leveranciersselectie;
  12. Uitrol concepten en formules: Acquisitie, wervingscampagnes, aanname franchisekandidaten;
  13. Begeleiding instore activiteiten: Schappenplannen, routing, winkelpresentatie, POS materialen.
  14. Overleg en aansturing van afdelingen: Qualitycontrol, finance, magazijn, marketing, filalen, mediaproductie, import, transport;

Netwerk: Ik werk samen met een team van strategische businesspartners en specialisten om u op alle fronten te kunnen ondersteunen. Daarnaast kunt u uiteraard gebruik maken van mijn netwerk indien gewenst.

Wilt u meer informatie?

Schermafbeelding 2018-01-30 om 10.34.48

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Vraag direct een gratis oriënterend gesprek aan.

Neem vrijblijvend contact op